Необичайната компилация от фрагменти от творбите на Пуленк с либрето на Жан Кокто търси нова точка на съзерцание върху вечната тема за любовта.
Запомнящите се със своята ярка експресия и оригинален прочит постановки на д-р Аделаида Якимова-Фурнаджиева продължават своята традиционна изява в моноспектакъла „Последна нощ“. Необичайната компилация от фрагменти от творбите на Франсис Пуленк с либрето на Жан Кокто „Човешкият глас“, Дамата от Монте Карло“, „Пътищата на любовта“ и „Stabat Мater“ търси нова точка на съзерцание върху вечната тема за човешката любов. Истинско предизвикателство за всеки изпълнител е постигането на превъплъщение, което да представи по възможно най-сериозния и драматичен начин любовната обсесия в едно измерение, което достига до непосилна за личността емоционална крайност. Изпълнението на младото сопрано Мария Чавдарова говори открито и със страст с гласа на любовта и ревността, нежността и любовния гняв, надеждата и отчаянието, безсилието и покорството пред силата на чувствата.